Ваучерите са един от най-често избираните начини за пазаруване у нас, тъй като потребителите имат възможност да се възползват бързо и лесно от различни бонуси, намаления, изгодни оферти и подаръци. Пазаруващите с ваучери много често избират непознати за тях места или продукти, и по този начин експериментират и откриват своите нови любими марки. Ако доскоро те не са имали възможност да посетят изискан ресторант, например, то с ваучера за отстъпка това става напълно възможно. В други случаи клиентите се колебаят дали да се възползват от модерен продукт или услуга. Откривайки ваучера за отстъпка, решението става много по-лесно и хората започват да използват услуги и продукти, от които до скоро са се лишавали. Това е и целта на новата лоялна програма на Мтел – Мтел клуб. С нея всички потребители се радват на най-новите и актуални предложения на различни утвърдени на пазара компании. Тя е и уникална, защото е единствената, която предлага електронни ваучери. Това дава възможност на клиентите само с няколко клика да ползват различни стоки и услуги, да пътуват или да се хранят в най-изисканите ресторанти без да плащат скъпо.

 

За създаването на новата платформа екипът на Мтел си сътрудничи със CRI, компания специализирана в доставките на мобилни решения за широк спектър от пазари и оператори. Резултатът от успешното партньорство е новата лоялна програма, която събира в себе си над 200 оферти от почти 100 компании. Новият формат не е свързан с покупката на продукти или услуги. От него могат да се възползват дори и абонатите с фиксирани пакети.

 

atanas_mihnevАтанас Михнев, заедно с колегите си от екип „Управление на клиентска база и програми за лоялност“ в Мтел, работят усилено в продължение на месеци по новата програма. „Още в края на 2014 г. започнахме да изграждаме новия Мтел клуб, с което целим да предложим нови, разнообразни и специални възможности на клиентите ни“, разказа Атанас. „В работата се включиха много колеги, както от техническите и маркетинговите, така и от звената, които комуникират и работят директно с нашите клиенти. Макар и разширеният екип на проекта да беше „едва“ 40-ина души, в създаването на новия клуб се е включил и всеки един от нас.“, допълва той.
mariaСпоред Мария Петрова, „Развитие партньорска мрежа“ в CRI Group, съвременният потребител се стреми към максимално удобство. „Все повече клиенти използват своите смартфони, за да търсят продукти, да сравняват цените на конкурентите и едва тогава купуват. Смартфоните само за няколко години се превърнаха в най-използваните устройства“, обяснява тя.
Мтел клуб предлага електронни ваучери – напълно иновативна и непозната на българския пазар концепция. Първото, което клиентът трябва да направи, за да се възползва от предлаганите промоции, е да се регистрира чрез телефонен номер и парола в страницата на Мтел Клуб. Следващата стъпка е да избере продукт или услуга. В сайта на Мтел клуб могат да бъдат открити различни предложения с преференциални условия при покупка в партньорската мрежа: намаления, отстъпки, безплатни оферти, както и такива от типа „купи една стока и получи бонус“. На лоялните клиенти се предоставя възможността да ползват услугите на лидерите в отделните браншове.

Мария Петрова допълва, че при разработването на новата програма фокусът е насочен към лайфстайла. Тя обединява партньори от различни категории: мода, развлечения (ресторанти, нощни заведения, култура), стоки за деца, спортни клубове, пътувания, здраве и красота, техника, услуги за колата, финансови институции и други. Платформата е фокусирана и върху удобството на клиентите. Те могат да изберат ваучер и да го разпечатат на хартия, а след това да го използват в партньорската мрежа. Талонът за отстъпка може да бъде представен и директно през смартфона. Освен това всеки електронен ваучер разполага с Barcode или QRcode (по избор на партньора), което прави лесно отчитането на вече използваните ваучери.
mtel_club_screen_1„Все още моделът за пазаруване с електронни ваучери не е популярен в България. Това е нещо иновативно за българския пазар и няма аналог. Ние се стремим да наложим този модел, който крие в себе си голям потенциал. Това е платформа, която е насочена към улесняване на потребителя, като му предоставя комфорта да получава отстъпки само чрез няколко клика, необходими, за да се сдобие с електронен ваучер, без да трябва да се притеснява дали носи своята клубна карта за определен бранд. Съгласете се, че не е практично да носим в себе си десетки карти за магазините, от които обичаме да пазаруваме“, споделя Мария.
Процесът по подбор на партньори е сложен и трябва да е съобразен с различни критерии. „Те трябва да имат добро име сред обществото и популярност на бранда. Необходимо е предлаганите от потенциалния партньор стоки или услуги да отговарят на нуждите на нашите клиенти„, обяснява Мария. Компаниите, които се включват в програмата, имат възможността да приложат своята маркетингова политика и да създават сами оферти в Мтел клуб. Иновативната платформа за мобилен маркетинг е нещо ново за българския пазар и е привлекателна за потенциалните партньори. Те имат възможност да създават таргетирани рекламни кампании, което представлява интерес за всички утвърдени брандове на пазара. Мтел клуб позволява на различни видове бизнеси да създават собствени оферти и промоции, да популяризират продукти и услуги и да увеличат клиентските посещения и покупки.
Офертите подлежат на преглед и одобрение от екипа, администриращ сайта. Партньорите трябва да обновяват на кратък срок своите промоции към клиентите на Мтел, както и да създават нови оферти, които са в съответствие с периода от годината. Например за стартиралата учебната година част от офертите са насочени към учениците.
В Мтел клуб са включени фирми с утвърдени брандове, добре познати на българския пазар. Сред тях са Технополис, Аптеки Субра, Спортни магазини SLS, Айко, Grand Optics, Joy Optics, книжарници Сиела, Банка Пиреос България, Централна Кооперативна Банка, Yellow taxi, Комсед и много други.

mtel_club_screen_2Освен отстъпките, от които потребителите могат да се възползват, Мтел Клуб предоставя и уникална за страната ни възможност – клиентите за първи път могат да поръчат своите телефони и таблети преди всички останали, като се възползват и от отстъпка. „Мтел Клуб осигурява достъп до ваучери за поръчка две седмици преди устройството изобщо да стигне в магазините. Въвеждайки ваучера в нашия е-магазин, клиентите ни могат да получат безплатна доставка на устройството до дома или офиса с отстъпката от клуба, а ако решат да подновят договора си или да подпишат нов такъв, първата им месечна такса ще бъде безплатна.“, допълва Атанас.

 

Любомир Вангелов, един от първите клиенти на програмата, споделя: „Офертите са добра практика. Удобно е за клиентите на Мтел, които са потребители, както и за тези, които имат бизнес и по този начин го популяризират и развиват. Аз се възползвах като потребител – лесно, бързо и достъпно е. Вече дори препоръчах програмата на близките си и те също са доволни.