Станислава Армутлиева – Саня е управител на музикалната компания „Вирджиния рекърдс“ и един от най-уважаваните ментори в шоуто „Х Фактор”. Мтел отново е спонсор на популярното телевизионно предаване, което беше повод да говорим със Саня за състоянието на музикалния бизнес – и за партньорството с телекома.

Вижте галерия с ексклузивни снимки от концерта на X Factor на 5-и ноември

Лица

Вие сте в музикалния бизнес от много години – как се променя той, според вас, и как устройства като смартфоните влияят на тези тенденции?

Музикалният бизнес през последните години се формира предимно на база на технологиите и навлизането им в ежедневието на всички. Промениха се основно навиците на потребителите и съответно начините, по които музиката достига до тях. Ако преди най-голямата част от оборотите идваха от продажба на физически носители и концерти, сега става дума за комбинация от продажби на дискове, DVD и винилови плочи, дигитално разпространение под формата на аудио и видео стрийминг, даунлоуд и музикално съдържание за мобилни устройства, приходи от концерти, мърчандайзинг, партньорства с брандове, излъчване, публично изпълнение, кабелно и сателитно препредаване и т.н. Смартфоните са един от основните елементи от плана на музикалната индустрия за растеж на приходите й от дигитално разпространение.

Има ли универсална тайна за успеха на един музикант и променила ли се е и тя през годините?

Тайната за успеха е една за всички според мен. Тя изважда на преден план не само таланта в определена област, но и силата на желанието да се реализираш в нея. Също така качеството на усилията, които си готов да положиш, и осъзнаването, че до голяма степен зависиш от хора, които да те подкрепят и да ти повярват – нещо, което изисква позитивна комуникация.

Снимка: Личен архив

Мтел е спонсор и на настоящото издание на „Х Фактор” – колко важно е това партньорство за вас и за колегите ви?

„Х Фактор” е изключително специално предаване, изискващо огромни усилия и средства, които Нова телевизия и екипът на „Глобал Филмс” не пестят. Това си личи от крайния резултат, за който ни хвалят собствениците на формата от Syco, компанията на Саймън Кауъл. Подкрепата на Мтел е повече от важна в този смисъл. През годините тя се е превърнала не просто в спонсориране на телевизионен формат, а в знак и ангажимент към талантливите, в удоволствие от това да застанеш зад нещо смислено и позитивно. След третия сезон на „Х Фактор” Мтел даде шанс и на един от отпадналите финалисти – Люба Илиева, да сбъдне мечтата си за собствен сингъл и видеоклип, като я направи част от програмата Мтел Талант. Партньорството с Мтел е удоволствие за нас.

Кое е най-голямото предизвикателство за човек, който работи с млади музиканти?

Най-голямото предизвикателство е да им дадем стабилна основа да се развиват, да се опитаме да им помогнем да направляват енергията и таланта си, да ги научим да работят в екип, да вярват повече в себе си и да комуникират ефективно с публиката си. Попрището на изпълнител и музикант не е от най-лесните и изисква отдаване и много работа.

Има ли всъщност потенциал България да създаде глобална музикална звезда?

Разбира се, че има. Въпрос на време е да пробием.

Изключва ли човек с вашата заетост някога телефона си?

Не, за съжаление.

Кои приложения ползвате най-често и защо?

Най-често ползвам телефона си за бизнес кореспонденция, за да съм максимално реактивна в комуникацията си. Другото приложение, което ползвам често, е премиум услугата на Spotify.

От колко време сте клиент на Мтел и как определяте отношенията си с компанията?

От близо 20 години сме корпоративен клиент на Мтел, пораснали сме заедно и не сме се разочаровали взаимно.

Има ли определени услуги на компанията, които са особено важни за вас?

Мобилният интернет и развлекателният портал, който скоро ще бъде активиран с подоСтанисбрена версия.

Зад кулисите на X Factor