От днес Мтел стартира своята 4G мрежа. Това означава, че всеки, който се включи към нея, ще може през своето мобилно устройство да сърфира в интернет в пъти по-бързо от досега. Освен това, през първите три месеца от старта всеки клиент на Мтел може да ползва 4G, без да трябва да доплаща каквото и да било. Готино, нали? Тук обаче идва въпросът какво трябва да направите, за да се включите в 4G мрежата на Мтел? Ето няколко напътствия:

 

3G vs. 4G

Първо, нека ви дадем кратко обяснение с какво точно 4G мрежата е по-добра от по-старата 3G мрежа. За да не ви натоварваме с дълги текстове, сме подготвили кратка инфографика с основните сравнения:

fb-infographic2Какво ми трябва, за да мога да ползвам 4G?

Трябва да имате:

  1. Устройство, което поддържа 4G. Почти всички нови смартфони и таблети поддържат 4G. За да сте сигурни, проверете на сайта на производителя на вашето устройство. Ако търсите 4G устройство, можете да посетите нашия онлайн магазин – http://www.mtel.bg/ustroystva;
  2. SIM карта, която поддържа 4G. Почти всички по-нови nano и micro SIM карти поддържат 4G. Ако не сте сигурни дали вашата SIM карта поддържа новата технология, можете да пратите безплатен SMS с празен текст на номер 1444, откъдето ще получите бърз отговор. В случай, че картата ви не поддържа 4G, можете да я смените по време на тестовия период с такава, която го поддържа, напълно безплатно във всеки магазин на Мтел;
  3. Операционната ви система (iOS, Android, Windows и т.н.) трябва да е с версия, която позволява ползването на 4G. Принципно най-новите версии на най-ползваните операционни системи поддържат;
  4. Да сте в покритие на 4G мрежата ни. Покритието на 4G мрежата ни можете да видите тук.

fb-infographic

Как да настроя мобилното си устройство си, за да ползвам 4G?

Повечето мобилни устройства са настроени, така че автоматично да засичат наличието на 4G мрежа и да ползват нея по подразбиране. Ето как да настроите мобилното си устройство, ако то не е автоматично включено в 4G режим и разполага с най-новата версия на операционната система, която ползва:

  • за устройства, ползващи операционна система Android:
    • Samsung:
      • Настройки -> Мобилни мрежи -> Мрежов режим -> LTE/3G/2G
      • Settings -> Mobile networks -> Network Mode -> LTE/3G/2G
    • Sony:
      • Настройки -> Още… -> Мобилни мрежи -> Режим на мрежата -> LTE (предпоч.)/WCDMA/GSM
      • Settings -> More -> Mobile Networks -> Preferred network type -> LTE (Preferred)/WCDMA/GSM
    • LG:
      • Настройки -> Мрежи -> Мобилни данни -> (натиснете 3-те точки горе вдясно) -> Мобилни мрежи -> Мрежови режим -> 2G/3G/4G авто
      • Settings -> Wirless networks -> Mobile Data -> (натиснете 3-те точки горе вдясно) -> Mobile Network -> Network Mode -> 2G/3G/4G auto
    • HTC:
      • Настройки -> Мобилни данни -> Мрежов режим -> 2G/3G/4G авто
      • Settings->Mobile Data->Network Mode-> 2G/3G/4G auto
    • други:
      • В повечето случаи стъпките са Настройки -> Още -> Мобилни/Клетъчни мрежи -> Мрежов режим, където трябва да изберете режим, в който да е включено 4G/LTE
  • за устройства, ползващи операционна система iOS на Apple:
    • Settings -> Celluar -> Cellular Data Options -> Voice & Data -> LTE
  • устройства, ползващи операционна система Windows:
    • Настройки -> Мрежа и безжична връзка -> Мобилна мрежа и SIM -> Настройки на SIM карта -> Най-висока скорост на връзката -> 4G
    • Settings -> Network&Wireless -> Mobile+Sim -> SIM Settings -> Highest connection speed -> 4G

Не забравяйте да:

  • проверите дали сте успели да се свържете с 4G мрежата на Мтел – ако сте успели, на дисплея на устройството ви в съседство с чертичките за силата на сигнала ще се изпише „4G” или “LTE”.
  • се абонирате за някоя от нашите допълнителни екстри с допълнителни MB, в случай че имате нужда от още повече мобилен интернет – http://www.mtel.bg/ekstri-za-tarifen-plan

Ако имате нужда от повече информация, не забравяйте, че можете по всяко време да посетите www.mtel.bg, да се обадите на *88 или да попитате в някои от нашите магазини.