Малко дискутиран факт е, че видео игрите всъщност генерират повече приходи отколкото кино индустрията. Според прогноза на анализаторската компания Newzoo през 2016 г. пазарът на видео игри ще скочи с 8.4% до 99.6 млрд. долара. Тази година се очаква глобалният бокс офис да генерира около 38 млрд. долара, показват данни на Statista. Глобалната музикална индустрия пък е пазар за около 43 млрд. долара. Всъщност, видео игрите отстъпват единствено на ТВ и видео сегмента, който е едноличен лидер с пазар на стойност над 286 млрд. долара годишно.

Накратко, видео игрите, познати още и като гейминг индустрия, генерират огромни средства и забавляват много хора. Съвсем очаквано, в този голям сегмент има много силна конкуренция. Но тя не е само между създателите на игри, но и между платформите, на които може да се играе. Най-общо казано те са три – компютри, конзоли като Xbox One и PlayStation 4 и мобилни устройства. Дълги години лидер по приходи и популярност са компютърните игри. Тази година, обаче, това е на път да се промени и лидер се очаква да станат мобилните игри, прогнозира Newzoo.

Тайната рецепта на мобилните игри

Точно така, много хора предпочитат да играят Candy Crush, Angry Birds, Pokemon Go и други подобни игри за мобилни телефони, отколкото т.нар. „трипъл ей“ (AAA) заглавия за конзоли и компютри. Това са игрите с бюджети в размер на стотици милиони, които ползват най-добрите технологии и сценаристи на световно ниво. Според прогнозите, обаче, именно по-семплите мобилни игри ще генерират повече пари. Това не означава, че компютърните игри загиват. Напротив, техният пазар също се увеличава, но този на мобилните заглавия расте повече и по-бързо.

Мобилните игри реално имат достъп до по-голяма аудитория. По света има над милиард активни смартфони и таблети. Дори хора, които нямат никакъв интерес към идеята да седнат на компютър, за да играят, понякога „разцъкват“ някоя игричка на мобилното си устройство, за да убият време.

По-практичният печели

Това ни води и до следващата причина. Мобилните игри са по-практични. Те са направени така, че всяко ниво да бъде минато сравнително бързо и са съобразени с това, че човек ще ги играе и в движение. Не е необходимо да се отделя специално време само, за да се играе.

Като говорим за бързина, мобилните игри са и сравнително семпли. Те не искат в тях да се влагат десетки часове усилия, за да се напредне достатъчно в историята или да се „превъртят“. Разбира се, има и изключения, но най-често игрите за смартфони и таблети  са динамични и бързи не само като геймплей, но и като сюжет. А в забързаното ежедневие, в което не винаги има време за всичко, това е плюс.

Освен това, мобилните игри са и по-достъпни. Преобладаващата част от тях могат да се играят напълно безплатно. Създателите им печелят от реклами и допълнително платено съдържание в самите игри. Това може да са допълнителни нива, оръжия, аксесоари и така нататък. В повечето случаи те не са необходими, за да може да се играе свободно и неограничено, макар и да е по-трудно побеждаването в играта.

Децата обичат смартфони

За финал, една от най-важните аудитории на гейминг индустрията предпочита мобилните игри. Според проучване на анализаторската компания NPD през 2015 г. 63% от децата на възраст между 2 и 17 години играят повече на мобилно устройство, а едва 45% играят и на компютър, като броят им спада. Това означава, че все повече деца играят само на смартфон.

С напредъка на технологиите и подобряването на хардуерните възможности на мобилните устройства те ще стават все по-привлекателни за създателите на игри. Особено с навлизането на виртуалната реалност, за която се очаква да направи първия си голям пробив именно с помощта на смартфоните.