Мартин Петров е вицепрезидент „Бизнес развитие“ на Sportal Media Group. Част от групата е и най-голямата спортна информационна агенция в България Sportal.bg. Сайтът се гордее със своята лоялна аудитория, която следи публикуваните над 300 новини ежедневно.

 

Г-н Петров, Sportal.bg е една от големите онлайн платформи – откога сте в интернет пространството?

Sportal е вече на 10 години. Преди бяхме млади и перспективни, сега сме улегнали и с опит. :)

От самото начало ли си партнирате с Мтел?

Да, Мтел ни подкрепя от самото начало и разбира се е наш важен рекламодател. Но отношенията ни не са само като на рекламодател и медия, която разпространява продуктите му. Като онлайн медия, ние търсим по-дълбока синергия с телекома и друг вид отношения.

Какви проекти сте осъществявали съвместно?

Заедно сме реализирали множеството съвместни дигитални проекти, които комуникират фиксираните услуги на телекома. Последният беше свързан с Европейското първенство по футбол 2016. Инициативата се казваше „Извинителна бележка за Европейското“ и се проведе на Facebook страницата на Мтел. Чрез специално приложение всеки потребител можеше да подготви и изпрати извинителна бележка за Европейското до своя началник. Кампанията имаше за цел да представи телевизионните пакети на Мтел и blizoo по един по-закачлив и привличащ вниманието начин. Имали сме много медийни партньорства покрай различни спортни събития. Партнирахме си за Mtel Beach Masters (серия турнири по плажен волейбол – б.р.). Преди известно време Vodafonе Live! беше изключително популярна платформа (услуга, въведена от Мтел в България през 2006 г., с която потребителите получават достъп до новини, забавно съдържание и телевизия през мобилния си телефон – б.р.). Тогава също бяхме партньори, участвахме със съдържание от бизнес сайта ни и мисля, че колаборацията беше на много добро ниво.

Какви са отношенията между онлайн медия и телеком?

По принцип има много пресечни точки между медия и телеком. Има много синергия в тези отношения. Освен всичко останало, подобни отношения имат интересно и добро бъдеще. Във Великобритания, например, медиите и телекомите са вече едно цяло, те на практика са се слели. Работата ни с телекомите и особено с Мтел винаги е била от приоритетно значение.

Мтел пусна първия си спортен канал Mtel Sport 1, предстои старта на Mtel Sport 2 на 1 март, бихте ли си партнирали в тази посока?

Със сигурност това ще бъде ново пространство за колаборация. По повод референцията, която направих преди малко с Великобритания, а ситуацията е такава и на гръцкия, сръбския и на други пазари, мога да кажа, че в спорта телекомите навлизат със страшна сила. От момента, в който нелинейното разпространение на телевизия стана част от ежедневието ни и можем да гледаме любимите си предавания по всяко време, почти само спорт се гледа в реално време. И това е огромна част от преживяването. През 2010 г. ходихме на посещение в British Telecom, понеже не обичаме само да четем по медиите, а ходим и питаме. Там ни разведоха по всички студия, продукции, показаха ни всичко, което правят. В световен мащаб те инвестират най-много в спортно съдържание. Имат 6 канала и от 24 часа в 18 излъчват спорт на живо. Като ги питахме защо точно спорт, а не музика или филми, те казаха, че хората искат да гледат спорт на живо, а не на запис. Ние очаквахме това да се случи и в България, защото при нас спортът е много фрагментиран.

В какъв смисъл фрагментиран?

В смисъл, че един канал излъчва едно първенство, примерно, друг – друго, различни видове спорт. За нас като онлайн медия е добре, защото хората четат онлайн новините, но беше ясно, че рано или късно ще се случи тази консолидация, а тя може да се случи само при телекомите. Адмирираме пускането на спортните канали на Мтел. Не знам дали крайният потребител вижда този хоризонт, но ние като професионалисти от медийния бранш виждаме целта на това начинание и за нас това е единственият изход. Самият факт, че България е някакъв оазис, в който телевизионното съдържание се пръска от телевизии, докато в Европа това правят телекомите, подсказва, че това е правилната посока.

Какво ползвате от Мтел като потребители на услуги?

По отношение на продуктите, инфраструктурата винаги е била от решаващо значение за една дигитална медия, защото ние използваме много телеком продукти за излъчване. Става въпрос за пряката работа на платформата Sportal, изобщо не иде реч за телефония. Специално от Мтел ползваме мобилна услуга – гласови и дейта карти, както и интернет колокация – това са наети сървъри за съхранение на информация. Тоест, ползваме голяма гама продукти. Като цяло сме късметлии, защото България е добре свързана държава и ние сме много облагодетелствани като онлайн медия. Пътувам често по света и мога да кажа, че на много места това изобщо не е така.

А самият вие какви продукти на Мтел ползвате?

Самият аз ползвам предимно пренос на данни. В работата си не мога без телефония, но в личния живот със сигурност мога. Без данни обаче не мога, аз намирам всичко в интернет. И видео, и музика, всичко е през стрийминг, това е основен приоритет за мен в личен план. Тази свързаност ни дава изключително много възможности. Да не забравяме и скоростта – отново много важна за хора като мен, които искат светкавичен достъп до търсеното съдържание. И отново България е един от оазисите в това отношение – 4G от Мтел на огромна част на територията на страната е огромно предимство.