Pokemon GO беше технологичният феномен на 2016 г., като милиони потребители по целия свят „ловяха“  със своите смартфони дигитални покемони на различни реални локации. Играта буквално за седмици постигна 66 млн. потребители и стана неразделна част от ежедневието на почти всеки младеж. Успехът на играта я превърна в една от най-популярните и сваляни мобилни приложения за изминалата година – с 500 млн. сваляния до септември. Подобно на доста други хитови заглавия, Pokemon GO не успя да избегне основния недостатък на мобилните игри – бързия спад след първоначалния ентусиазъм. Така популярното гейм заглавие започна да губи с почти същата скорост потребители, с които ги беше постигнало. Десет месеца след ударния дебют, разработчикът Niantic ще добави голямо количество ново съдържание, като така ще се опита да вдъхне втори живот на своето хитово приложение. Но къде се намира в момента Pokemon GO?

Стабилизиране на спада

Началото на играта беше меко казано експлодиращо – потребителите й се увеличаваха с милиони всеки ден. От дебюта й на 6 юли в рамките на две седмици тя достигна до своя връх – 66 млн. дневни потребители, а до септември е била сваляна над 500 млн. пъти, показват данните на изследователската фирма DMR. В края на юли базата с дневни активни потребители започва да спада. Само за месец, Pokemon GO губи близо четири пети от верните си почитатели в САЩ, които спадат от 28.5 млн. на малко над 15 млн. през втората половина на август. Към края на 2016 г. те се стопяват на около 5 млн. души. От тогава до сега ситуацията се стабилизира и тези нива на потребление се запазват.

Това показва, че Pokemon GO навлиза в следващата фаза на еволюцията на хитовите мобилни приложения – нейното съзряване. Това е етап при който свиването на потребителите се свежда до лоялните и редовни фенове. Въпреки силния спад, Pokemon GO запазва доста високи нива на популярност с около 5 млн. потребители. Дори и отливът на фенове да продължи през 2017 г., разработката на Niantic постига наистина впечатляващи резултати.

Подкреплението на Пикачу

За да върнат интереса към Pokemon GO, разработчиците запретват ръкави да предоставят допълнително съдържание. Така през февруари се появява ъпдейт, който включва над 80 нови покемона, които потребителите могат да „хванат“ със смартфоните си.

Добавянето на толкова много нови дигитални създания върна интереса на играчите, макар и без да се постигат нивата от лятото на 2016 г. Задачата на Niantic всъщност не е да привлича нови и нови такива, а да задържи лоялната си база. Самите играчи очакват и подобрение на някои от самите геймплей механизми. Например най-накрая да се въведе възможност потребителите да могат да търгуват помежду си с виртуалните покемони, а също и да се подобрят битките между дигиталните създания.

Касичката Pokemon GO

Pokemon GO постигна приходи от 1 млрд. долара в края на януари 2017 г. Само за един ден след своята поява играта донесе своите автори между 3.9 и 4.9 млн. долара. Във всички случаи ако Niantic задържи вниманието на играчите към Pokemon GO на нивата от 2017 г., ще може да кажем, че мобилното приложение не само не е мъртво, но го чака и доста дълъг и успешен живот. Това ще осигури добри приходи на своите създатели, а на играчите – нови покемони и възможности.