Въпреки проблемите на Tesla с производството на Model 3 и критиките за качеството на някои нейни коли, компанията не изглежда притеснена. Напротив, тя е твърдо насочена към активната разработка на нови модели, с които да се наложи не просто като екзотичен производител, а основен играч в автомобилния бранш.

Може да се спори дали Tesla действително не се концентрира твърде много в бъдещето, което се отразява върху представянето на компанията в настоящето. Инвеститорите със сигурност не са доволни напълно. Наскоро финансовата компания UBS обяви препоръка за продажба на акциите на Tesla. Новините за новия камион все пак са приети като оптимистични, защото това е много голям пазар, но влекачът се очаква чак през 2020 г.

Tesla Semi – най-бързият камион в света
Tesla_Semi

Tesla Semi

Скоростта обикновено не е първата асоциация, която идва наум при споменаването на думата „камион”. Новият Tesla Semi обаче променя това. Всъщност, камионът е пръв в доста отношения, но сред тях не е електрическото задвижване. Противно на твърденията в медиите, Tesla Semi далеч не е първият изцяло електрически камион. Има още няколко такива проекта, като един от най-популярните е Mitsubishi FUSO eCanter, който се разработва от Daimler.

Останалите характеристики на Tesla Semi обаче са доста впечатляващи. Той е най-бързият несъстезателен, товарен влекач. Ускорява от 0 до 100 км/ч. за 20 секунди. Звучи доста? Малката подробност е, че това ускорение е заедно с максимален товар от 36 тона, които Tesla Semi може да превозва чрез ремарке. Без ремарке влекачът реално ускорява от 0 до 100 км/ч. за 5 секунди, с което реално може да изчерви лицата на собствениците на доста спортни автомобили.

Tesla Semi разчита изцяло на електрическо задвижване с 4 независими мотора. Няма предавателна кутия, а на теория дори не е необходима смяна на спирачките в рамките на живота на влекача. Камионът ще има пробег от около 800 км с едно зареждане, като  компанията изчислява, че 80% от пътуванията с товарни камиони в САЩ всъщност са под 400 км. Все пак, Tesla е предвидила и изцяло нови станции за презареждане, които нарича Megacharger. Само 30 минути зареждане на тях ще осигурява още около 640 км. пробег. Тези станции ще са изградени от Tesla, ще се захранват от слънчева енергия и компанията иска да има такива по целия свят.

Според Tesla това е и най-сигурният и безопасен влекач в историята. Той използва подобрена и специална версия на платформата Tesla Autopilot, която един ден ще го направи и напълно автономен. До тогава тя ще помага на шофьора с множество системи за сигурност. Освен тези, които се предлагат в нормалните коли на Tesla, влекачът има още допълнения като защита от поднасяне на ремаркето, сензори за „мъртви” точки и режим за движение в конвой с други Tesla Semi.

Амбицията на Tesla е, че Semi ще промени пазара на влекачи, като интерес не липсва. Компанията обяви, че вече има предварителни поръчки и то без още да се знае каква ще е цената на камиона, който обещава огромни икономии от поддръжка и гориво и ще е с гаранция за 1.6 млн. км пробег без повреди. Именно това обещание ще е истинското изпитание за репутацията на Tesla.

Най-бързият автомобил в историята
Roadster_2

Tesla Roadster

Tesla не забравя и спортните коли, с които първо стъпи на пазара. Компанията представи новия си Roadster, за който нескромно обяви, че ще бъде най-бързият серийно произвеждан автомобил в историята. Характеристиките на колата са още по-впечатляващи и от тези на Tesla Semi.

Roadster трябва да достига 100 км/ч от място за впечатляващите 1.9 секунди. Максималната скорост ще е над 400 км/ч, но все още дори Tesla не знае на какво точно е способен модела. На хартия числата стават още по-зашеметяващи. Въртящият момент при колелата (задвижват се и четирите) ще е 10 000 Nm, постигнат чрез три електромотора. За сравнение, един от сегашните най-бързи и мощни автомобили, Bugatti Chiron, достига „скромните” 1600 Nm въртящ момент.

За разлика от Chiron обаче, Tesla Roadster ще може да вози четирима души, макар и задните седалки да не са особено просторни, а базовата му цена ще е $200 000 спрямо $2.7 млн. долара за Chiron. Tesla Roadster ще има пробег от почти 1000 км с едно зареждане, като той ще е значително по-скромен при по-динамично шофиране. Все пак Мъск е категоричен, че при нормална употреба, Roadster ще може да пътува от Лос Анджелис до Сан Франциско и обратно без презареждане.

Колата ще има стъклен покрив, който се маха ръчно. Интериорът е типично футуристичен за Tesla с голям сензорен дисплей, който е поставен по средата на таблото. Подобно на Semi, Roadster ще се появи чак през 2020 г. До тогава Tesla ще трябва да се справя с проблемите на Model 3 и да задържи достатъчно интереса на клиентите и инвеститорите, за да дочакат новите модели.