Ако днес си спал поне осем часа и се чувстваш свеж и отпочинал, пълен с енергия и бодър, ти си сред тези 33% от хората, които успяват да го постигнат. Статистика на Световната здравна организация сочи, че 67% от хората в развитите и развиващите се страни редовно се лишават от здравословните осем часа сън на ден. Наспиването е сложно, нали? И май все го оставяме на заден план…

Общоизвестно е, че сънят е важна част от здравословния начин на живот. Често обаче се случва дори да сме спали нужните осем часа, през деня да се чувстваме отпаднали, сънени, неудовлетворени. Причина за това понякога могат да бъдат много дребни неща, например:

1) Поне шест часа преди лягане не бива да се приемат храни, напитки, лекарства, съдържащи кофеин, както и алкохол и цигари.

2) Физическите упражнения през деня благоприятстват съня, но те трябва да са приключили поне четири часа преди него.

3) Чистият въздух е задължителен фактор и е добре да проветрим спалнята преди лягане.

4) Организмът има нужда от ритъм – да се стремим да лягаме по едно и също време вечер.

5) Водата и редовното и пълноценно хранене са изключително важни не само за съня.

6) Поне половин час преди сън трябва да спрем всички устройства – телефон, телевизор, лаптоп и др.

Nice_sleep_2

Разбира се, изпълнението на всичко това може да бъде трудно за някои, но, както често казваме, „има мобилни приложения и за това“. Представяме ви три безплатни възможности, с които да направите първите крачки към по-пълноценен сън:

Sleep Cycle

Приложението засича шума в стаята, за да прецени в коя фаза на съня се намирате. Освен, че води статистика за времето и начина на сън, дава възможност да зададете 30-минутен период на събуждане и то ще ви събуди нежно, когато засече, че сте в подходящата спяща фаза тогава.

Sleep Time

Освен анализиране на данни и събуждането в подходяща фаза на съня, Sleep Time помага и за по-лесното и спокойно заспиване. Приложението е снабдено с богата колекция приятни пейзажи, съпроводени с успокояващи звуци.

Digipill

Приложението е „дигитално лекарство“ не само за подобряването на съня, но и за други желания, като например отказване от тютюнопушенето, повишаване на креативността, отслабване, улесняване ученето и други. „Лекарствата“ са под формата на запис, който насочва в съответната посока, за да можете да се концентрирате и отпуснете. Накратко, да настроите мозъка на съответната вълна.

Sleep Calculator

Ако ви е трудно да определите кога да легнете, за да се събудите отпочинали, може да проверите какво ще покаже Sleep Calculator – съвсем опростена платформа, с която можете да зададете час на заспиване или събуждане и той ще изчисли оптималното време за сън.

А вие как се грижите за съня си?