Чакайте, чакайте – какво означава “приложения за управление на социалните мрежи”? Ще започнем обяснението с това, че не става въпрос за списък с рождените дни на контактите ви онлайн, нито пък със събитията във Facebook, които сте отбелязали, че планирате да посетите. Вече сме ви разказвали неведнъж за силата на различните социални медии като Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat, споменавали сме и блоговете. Но тези от вас, които ги използват за развитие на своя бизнес, със сигурност ще имат полза от инструмент, който да им позволи да планират добре съдържанието си – и като качество, и като разнообразие – за постигане на максимален ефект.

Едно приложение за управление на публикации в социалните медии представлява опростен план на това как ще изглеждат вашите страници и профили в различните дигитални канали през конкретен период от време. Казано накратко, това е планирането за седмица или месец напред на постовете във Facebook, статусите в Twitter, публикациите в блога ви, снимките в Instagram и т.н. То позволява на маркетинг екипите да разположат във времето определени активности и да осигурят разнообразие на съдържанието в теми, формати и заложени цели.

Ползвайки такива решения, ще можете да подготвяте различни публикации за различните канали и след това да ги комбинирате, вместо да пускате едно и също съдържание навсякъде. Особено след последните промени в алгоритъма на Facebook, при които постовете от страниците в новинарския поток ще бъдат допълнително намалени, внимателното планиране на кампаниите става още по-важно.

Добрата новина е, че не е нужно да имате голям маркетингов отдел, за да ползвате услуга за менажирането на социалните мрежи на своя бизнес! Това е лесен за ползване похват, който включва няколко елемента за всеки от каналите – дата и час на публикуване, формат на публикацията (статус, изображение/изображения, линк, видео и др.), тема, съпътстващ текст, линк или изображение за споделяне, както и евентуални бележки към останалите в екипа.

Доскоро календарите на социалните мрежи се подготвяха в табличен вид в Excel, но постепенно се появиха и онлайн платформи, които позволяват визуално ориентирано разполагане на публикациите. Така, в зависимост от ползвания софтуер, можете дори да видите буквално как ще изглежда вашата Facebook страница например, когато публикувате всички планирани постове за следващата седмица и дори месец.

И понеже разнообразието е наистина голямо, предлагаме ви 5 от най-добрите приложения за планиране на публикациите в социалните медии, които можете да започнете да ползвате още веднага:

Hootsuite

Hoot content-curation@1x

Hootsuite предлага пълна интеграция на над 150 социални мрежи и платформи, като ви дава възможност да публикувате съдържание в една или няколко от тях. Всичко това е комбинирано с чудесни данни в реално време за успеваемостта на различните публикации.

Календарът ви тук може да включва и автоматични публикации през RSS емисията за новини от сайта ви или материали от фирмения ви блог, а друго предимство на платените абонаменти на Hootsuite е ползването на приложения за игри и промоции, които да увеличат допълнително ефективността на вашата комуникация.

Planable

Plannable Schedule

Една от платформите за създаване на календар за публикациите в социалните мрежи, с които ще се чувствате най-комфортно (и ще преглътнете факта, че не включва инструменти за анализ). Това се дължи на добрата идея на създателите на Planable да имитират естествения дизайн на всеки от каналите, за да придобиете максимално добра представа как ще изглежда съдържанието, когато бъде публикувано. Можете да го видите и в режим “Календар”, и като визуализация на “стената” на съответната платформа.

Безплатният абонаментен план на Planable позволява работа на екип от трима души и избор на по един профил в Facebook, Twitter, Instagram и LinkedIn.

Buffer

buffer calendar-launch

Една от най-големите платформи за управление на репутацията в социалните медии Buffer позволява комбинацията от минимум 3 профила в различни канали с възможност да планирате поне 10 публикации напред за всеки от тях. Безплатната версия позволява да започнете с Facebook, Twitter, Google+ и LinkedIn, както и да планирате и тествате публикуване в Instagram и Pinterest.

HeyOrca

HeyOrca Client-Management

HeyOrca дава възможност да разделяте проектите, по които работите, спрямо клиенти и екипи и по този начин да избегнете смесване на съдържанието (вярвайте ми, да пуснеш съдържание на грешната страница е едно от най-лошите неща, които могат да ви се случат) и да запазите нужната конфиденциалност. Клиентът може да одобрява и коментира планираните постове, а публикуването правите вие директно от платформата.

AgoraPulse

AgoraPulse social-media-publish

Още една платформа, която ще ви позволи да видите буквално как би изглеждало съдържанието ви след като бъде публикувано. Бързо и лесно ще създавате постове за една или няколко страници в Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+ и Instagram, като дори ще можете да планирате колко пъти да бъдат публикувани (много удобно за Twitter, където честотата на туитовете е малко по-голяма). Данните от анализа след това ще ви покажат кои са най-успешните формати и часове за публикуване, за да ползвате тази информация при следващото планиране. И като бонус – AgoraPulse предлага и безплатни инструменти за игри и награди за най-лоялните и активни последователи на бранда ви.

Която от платформите да решите да ползвате, не забравяйте, че нито един софтуер не може да замени красивия дизайн и анализа на резултатите, които сами ще направите. Тествайте, променяйте стратегията спрямо ефективността и не се притеснявайте да експериментирате. Успех!