Социалните мрежи търсят и предлагат все по-нетрадиционни начини за интересно визуално съдържание. Ефективните и креативни подходи диктуват актуалните трендове или посочват какво се харесва и какво не от аудиторията, която ги следи.  Изображения от нов тип все повече се харесват на потребителите в сравнение с познатите до сега хубави снимки с впечатляващ текст или пък кратко атрактивно видео.  Един от най-свежите похвати, използвани в последно време в социалните мрежи, е технологията синемаграфия.

Но какво всъщност са синемаграфите?

Представете си статично изображение на реална ситуация (не анимация!), в което само част от изображението се движи. Така се съзадава интереснен контраст между статика и движение, както и любопитна симбиоза между снимка и видео. Движещите елементи напомнят на магическия вестник от филмите от поредицата за Хари Потър. Похватът е срвнително нов и според Wikipedia е създаден от американските фотографи Джейми Бек и Кевин Бърг, които използват тази конкретна техника, за да оживят модните си снимки през 2011 г.

Все по-често известни артисти или актьори решават да използват синемаграфи в своите профили в социалните мрежи. Повечето от изображенията са направени с цел реклама или PR, разбира се. Един от най-забавните кадри със сигурност е този на Джъстин Тимбърлейк за сп. Entertainment Weekly, който се превръща в истински хит. От списанието споделят, че когато се покаже на  читателите как Джъстин Тимбърлейк използва синемаграф, аудиторията реагира много по-положително.

entertainmentweeklygif

Друг световен артист, който се доверява на синемаграфите в рекламна кампания на списание, е рап-звездата Дрейк. Той се появява на корицата на сп. Дъфейдър до чаша чай, в която се виждат вълнички в чашата на повърхността на чая. Именно тази снимка пък се оказва вдъхновение за личния фотограф на актьора Кевин Харт. Той му прави поредица от вдъхновяващи синемаграфи за профилите в социалните му мрежи и акцентира върху актьорския му талант.

Една от най-добрите и атрактивни поредици от изображения със звезди е специално създадената за сп. Ескуайър по повод партньорството му с фестивала на независимото кино Сънданс Филм 2016. Фотографът Виктория Уил, автор на знакови портрети на звезди, решава да разчупи стила си, като добави малко движение към снимките, създадени специално за Instagram. Сред актьорите, участвали в създаването на сесията от синемаграфи, са 23 звезди, сред които актьорите Мат Деймън, Джон Красински, Дон Чийдъл, Кийгън Майкъл Кий, Мая Рудолф, Юън Макгрегър, Алисън Джани и др.

Как можете да създадете синемаграфи

Синемаграфи може да се създават с една или поредица от снимки, с видео, а дори с програми за редактиране на изображения. В тях „главният герой“ е моментът на движение, получват се добре с дълга коса, развята от вятър, или подобни елементи, на които може да се приложи движение: огън, вода, очи, дъждовни капки и т.н. Специфичното в синемаграфите е, че движещите се елементи са по-скоро бавни в сравнение с познатите ни GIF-чета от Tumblr, което придава на снимката една магична реалност. Сегашните синемаграфи са в GIF формат, но всъщност започват живота си като видеа.

Всички знаем, че най-добрият начин за привличане на аудитория, е разказването на истории в социалните мрежи. Най-лесният начин за разказване на история е видеото, а да го направиш с една снимка е много по-трудно. Точно тук идва на помощ силата на синемаграфията. Разбира се, преди да започнете, уверете се, че вашата история ще предава чувство или настроение. Започнете с мощно усещане, преобразувайте го в снимка и го разширете, като го превърнете в синемаграфия.